Mutlu Bebeklerin Cimcime Anneleri

18 Aralık 2011 Pazar

Sarıyer'li olmak...Sarıyer'li doğmak..

Ben bir Sarıyer kızıyım.. Özgür ruhumu, sembolu martı'dan almışım.. Denizi gibi sağım solum belli değil..Havası gibi sertim bazen, bazen de börekçisinin çayı gibi sımsıcak..
İstanbullu olmak farklıdır derler.. Sarıyer'li olmak daha farklıdır bana göre...
Herkes tanıyordur sizi, yanınızdan selamlaşmadan geçmez kimse.. Mutlaka halini hatrını soracağınız,eski bir dosta rastlarsınız.. Esnafı komşunuzdur.. Kasabı ahbabınız.. Bakkalı tanıdık :) Köfteci Özcan amcayı bilir seversiniz.. Karnım çok aç diye gidersiniz yanına .. Ekmek arası köftesini tutuşturuverir elinize..
Karnınız doyunca bir çay içmek isteyip, gidersiniz Serap abla'nın yanına.. Sahildedir yeri Public Cafe'nin :)

Kışın ayrı yazın ayrı güzeldir benim güzel Sarıyer'imin..

Balığı bir başka lezzetli , suyunun bile tadı bambaşka.. Keza bir gün yolunuz Sarıyer'e düşerse, gönül bağını kurmuş olacaksınız çoktan..Bir daha kopmak ne mümkün..

Sahilde ki banka oturup, geçen gemileri izlemek kadar dinlendirici ne olabilir başka.. Her deniz kenarından yapabiliriz dediğinizi duyar gibiyim.. iki boğazı aynı zamanda sadece Sarıyer'de görebilirsiniz..

Sarıyer'liler bilirler bu sözün anlamını, '' Sarıyer suyundan içmek '' ne demek onu da siz bulun hadi :)

Bugünden size bir kaç kare..

Sarıyer'den kireçburnu sahiline giderken.. Leyla ile Mecnun dizisinin çekildiği yer..


Haydi Rastgele :) 



Uzaktan bir bakış..


Çayırbaşından Sarıyer'e giriş..


Üzerimden bir bir geçti Martılar....


İşte bu grafiti'ye hayranım :) Liseliler parkını geçer geçmez deniz kenarındaki eski bekçi kulubesine ne güzelde hayat vermiş.. 


Ahh Aşk-ı Memnu ahh..işte o meşhur yalı..

 Tarihi iskelemiz

Sarıyer'in ana caddesi..


ve tabiki meşhur Sarıyer Börekçisi..



Tazecik balıklar..


Güzel bir pazar gününüydü benim için.. Olur da giderseniz, kahvaltıda börek yiyip, eritmek için de sahilde bir yürüyüş yapar, dönüşte te ekmek arası balık ardından güzel bir çay ve tatlı olarak Meşhur Sarıyer Muhallebicisine uğramadan Sarıyer'den ayrılmayın.. Görüyorsunuz Sarıyer'de yapılacak çok iş var.. öyle tek bir cümleye sığmıyor virgülsüz :)

İyi pazarlar..
Sevgiler...

23 yorum:

  1. Bu sene Mayıs ayında sarıyerde bir akrabamıza ziyarete gelmiştik. Sarıyer istanbul'un soluk alma noktası bence. Her noktası ayrıgüzel. Orası İstanbul gibi değil sanki daha başka bi yer gibi. Yani çok güzel :)

    YanıtlaSil
  2. Benim gibi İstanbul özürlü biri için ne güzel bir anlatım olmuş:) Canım çekti valla.

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Selda, umarim tekrar tekrar gitme sansin olur:)) sevgilerimle:))

    YanıtlaSil
  4. Ve sevgili Elif, İstanbula geldiginde ilk isimiz seni sariyere goturmek olucak:)) bekliyoruz:))

    YanıtlaSil
  5. ne güzel bir anlatım ve ne güzel resimler,artık istanbulda böyle güzel dostluklar komşuluklar çok azaldı,ne mutlu size,bloğunuza yeni katıldım ve çok beğendim takipteyim,bende beklerim..

    YanıtlaSil
  6. fotoğrafları görünce birden gözlerim ışıldadı. Bloglar arasında bir sarıyerli görmenin mutluluğunu duydum. Bende Sarıyerde oturuyorum iki sene oldu. Gerçekten burası başka imiş. Sanki hep burada doğdum ve yaşadım. Belki bir çay bahçesinde oturup çay içmişizdir sırt sırta :)

    YanıtlaSil
  7. denizin olduğu her yer süper bence!!
    Sarıyere yani İstanbula hiç gelmedim ama gelirsem o taraflara senden gezilecek yerlerin listesini isterim ona göre :)

    YanıtlaSil
  8. bende bahcelievlerden sarıyere gelin geldim bir seneyi geçti burdakı her yer tanıdık geldı:)

    YanıtlaSil
  9. xzgi :) bende Sarıyer'den bahcelievlere gelin geldim :) ne büyük benzerlik dimi :)

    YanıtlaSil
  10. *ssdesignbutik istediğin şekilde yardımcı olurum canım..İstanbul gezilip görülmezmi yahuu..

    YanıtlaSil
  11. mahmur prenses - ne mutlu sana :) keyfini çıkart Sarıyerimin :)

    YanıtlaSil
  12. :)) ahaha gerçekten mi?
    ben burayı sen orayı özlüyosun yani:)

    YanıtlaSil
  13. ay yanlıs yazmısım ben orayı sen burayı olacaktı:)

    YanıtlaSil
  14. AAa bende tarabya'dayım. Sarıyer, tarabya, yeniköy, istinye :) bunların hepsini çok seviyorum :)Bilici börek en favori börekcim.

    YanıtlaSil
  15. leyla ile mecnunun çekildiği yer orası değil

    YanıtlaSil
  16. yaa benim merakım şu leyla ile mecnun dizisindeki sahilde bir cafede oturuyorlar sureklı mor koltuklu bir yer oranın adı nedir ve ben ümraniyeden gelicem nasıl gele bilirim sorularımı cevaplarsan sevirim

    YanıtlaSil
  17. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  18. birde erdal bakkal varya onun bakkalı hangı mah. ve orayada nasıl gıdebılırım

    YanıtlaSil
  19. Sevgili Mahir:) bencede gidip gormelisin o cafede oturmalisin:) bizler
    Icinde bir cay icer facebook sayfamiza eklersin.. Umraniyeden metrobus varmi bilmiyorum ama sen metrobusle gayrettepeye gel.indigin yerden sariyer minibuslerine bin. Haciosman yokusunun sonunda in.kirecburnuna dogru yuru.eskiden adi diba restorant olan yerin arka kismi o cafenin oldugu yer kime sorsan gosterir..oraya gderken sagda kirecburnu firinini goreceksin onun yanindaki yokustan duz yukari cik erdal bakkali bulursun:)) iyi gezmelerr:)) foto isterim haberin olsun:))

    YanıtlaSil
  20. bende o kireçburnu fırınının yokuşundan çıktım bulamadım erdal bakkalı

    YanıtlaSil
  21. ben de eski sevqilim damlasu yu aradım resimlerinde cimcime....ve inan qezdiğim anlar canlandı qözümün önünde...içim acıyarak yazıyorum bunları.sarıyer çok qüzel bir yer qerçekten ve yayınladıqın için saqol ...

    YanıtlaSil
  22. Kadiköyden nasıl gelebilirim kireçburnuna

    YanıtlaSil

Merhaba ziyaretçi Cimcime,
Yorumun kısa sürede yayınlanacaktır..
Teşekkürler